۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد؛

برگزاری کنفرانس کرامت انسانی باهدف شبکه‌سازی بین دانشگاه‌های جهان

برگزاری کنفرانس کرامت انسانی باهدف شبکه‌سازی بین دانشگاه‌های جهان

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری کنفرانس بین المللی کرامت انسانی با حضور اساتید و رؤسای دانشگاه های عراق و ترکیه در مشهد با هدف شبکه سازی بین دانشگاه های جهان اسلام خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سفر خود به شیراز در دیدار با سید احمد فاضل زاده حقیقی، رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)با اشاره به طراحی کنفرانس کرامت انسانی به منظور شبکه سازی بین دانشگاه‌های جهان اسلام، گفت: برای این کنفرانس عنوان عامی چون کرامت انسانی را انتخاب کرده‌ایم که حتی سکولارها هم حس مشارکت داشته باشند.

وی افزود: حدود ۶ ماه است که بین ۱۱ دانشگاه در تهران، ۳ دانشگاه در مشهد (دانشگاه‌های فردوسی، امام رضا و علوم اسلامی رضوی)، ۵ دانشگاه در عراق و ۳ دانشگاه در ترکیه و استانبول توانسته‌ایم حلقه مشترکی ایجاد کنیم و ۲۱ آبان ماه اولین کنفرانس کرامت انسانی را با محوریت چالش‌های خانواده در جهان معاصر در مشهد مقدس برگزار خواهیم کرد.

شهریاری با اشاره به علاقمندی دانشگاه‌ها برای مشارکت در این کنفرانس افزود: هدف ما این بود که بتوانیم زنجیره دانشگاهی یعنی هیئت علمی‌های دانشگاه‌ها را در جهان اسلام ایجاد کنیم و بستری فراهم کنیم که این دانشگاه‌ها بتوانند با یکدیگر ارتباط بگیرند و این ارتباطات در جهان اسلام گسترش پیدا کند تا در نتیجه شبکه ای از دانشگاهیان داشته باشیم که به مسائل مبتلابه امروز بپردازند.

دبیرکل مجمع تقریب با اشاره به جلساتی که در کنفرانس وحدت اسلامی امسال با دانشگاهیان داشته است خاطرنشان کرد: کنفرانس کرامت انسانی مکمل کنفرانس وحدت است تا ظرفیت دانشگاهی کشورمان را با ظرفیت دانشگاهی جهان اسلام پیوند بزنیم که طی یک دوره سه گانه در مشهد، بغداد و استانبول برگزار خواهد شد.

شهریاری ادامه داد: رؤسای ۱۰ دانشگاه داخلی و ۱۰ دانشگاه خارجی از کشورهای عراق و ترکیه برای این کنفرانس دعوت شده‌اند. همچنین اعضای هیئت علمی که مقاله ارائه کرده‌اند و تعدادی از دانشجویان خارجی نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت. همچنین قرار است هر ۶ ماه یکبار این کنفرانس برگزار شود.

وی با اشاره به موضوعات کنفرانس کرامت انسانی گفت: برای این کنفرانس ۱۱ موضوع با حدود ۵۰ زیرموضوع طراحی شده است که مقالات بر اساس این موضوعات ارائه شده است.

کد خبر 6264953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha